Szkoła Podstawowa im. S. Staszica

tel. 67 26 16 887

E-mail: sekretariat@spzelice.szkolnastrona.pl

Wycieczka klasy 1 do Wągrowca

Dnia 25 czerwca klasa 1 wyjechała do Wągrowca. Tym razem w planie wycieczki było muzeum, przedszkole nr 3 oraz stadion.

Najpierw dotarliśmy do Muzeum Regionalnego w Wągrowcu, gdzie uczniowie brali udział w warsztatach „Pałucki strój ludowy” prowadzonych przez panią Wiesławę Gruchałę. Pokaz stroju kobiecego i nazywanie jego części uatrakcyjniony został poprzez prezentację kolejnych elementów na modelkach – naszych dziewczynkach. Potem pozostało wykonać ów strój z papieru. Uczniowie pracowali w skupieniu. Bardzo szybko prace były gotowe. Później zadowoleni pierwszoklasiści udali się na zwiedzanie w kolejnych pomieszczeniach muzeum chaty rybaka. I tu naszą przewodniczką była pani Wiesława Gruchała, która posiada dar czarowania swoimi wypowiedziami. Uczniowie z zainteresowaniem chłonęli historię Pałuk, zadawali mnóstwo pytań. Interesowali się każdym sprzętem. Mogli w końcu zobaczyć jak wygląda i działa kołowrotek znany z bajki „Śpiąca królewna”. Mieli również okazję obejrzeć wystawę prac konkursowych „Sztuka ludowa Pałuk”. Oczywiście cały czas mogliśmy liczyć na cenne uwagi naszej przewodniczki. Wizyta w muzeum przedłużyła się, a tuż po niej udaliśmy się do Przedszkola nr 3 w Wągrowcu by tam zaprezentować dzieciom (ostatni już raz) przedstawienie pt. „Kopciuszek”. Dzięki gościnności pani dyrektor Iwony Nowakowskiej pierwszaczki przed bardzo wymagającą publicznością (dziećmi z całego przedszkola) jeszcze raz zaprezentowały swoje umiejętności. Szczególnie radosna był Kasia Jankiewcz, która uczęszczała wcześniej właśnie do tego przedszkola. Po występie, promenadą nad jeziorem, wyruszyliśmy do Ośrodka Sportu i Rekreacji. Po drodze zatrzymaliśmy się na odpoczynek w Willisch Cafe. Dzieci wybrały sobie lody i wyruszyliśmy na stadion. Tam korzystaliśmy z siłowni zewnętrznej. Dzieci sprawdziły swoje możliwości na bieżni boiska, zabawy ruchowe trwały, aż do przyjazdu autobusu. To był kolejny udany wyjazd, ale teraz wakacje. Do zobaczenia we wrześniu!